Arvin 200x267 pixel

شهيد اصغر آروين در سال 1344 در شهر مشهد مقدس در خانواده ای مذهبی متولد شد. پدرش نجار بود و ایشان از همان كوچكي سخت كوشي را ياد گرفت. از همان ابتدا نمازش را سر وقت مي‌خواند و به قرآن علاقه عجيبي داشت و خودش را بي نصيب از دعاهاي مفاتيح نمي‌گذاشت. ایشان فردي كم توقع، فعال، زرنگ، باهوش و درس خوان بود. در دوران تحصيل فردى منظم و كوشا بود و علاقه فراوان به مطالعه به ويژه در زمينه‏هاى مذهبى داشت. وى همزمان با روزهاى پرشور انقلاب اسلامى به همراه دوستانش در راهپيمايي هاى مردمى شركت مى‏كرد تا جایی که در يكى از حملات نيروهاى امنيتى رژيم طاغوت مجروح و چند روزى بسترى گرديد. پس از پيروزى انقلاب نيز از افراد فعال پايگاه بسيج محله بود و شبها براى حفاظت از مراكز حساس شهر به نگهبانى مى‏پرداخت.

در سال 1359 و با شروع جنگ تحميلى با وجود سن كم، براى حضور در جبهه داوطلب گردید كه پذيرفته نشد، اما در سال دوم دبيرستان پس از گذراندن دوره آموزش نظامی براى مقابله با ضد انقلاب به كردستان اعزام گرديد. خود در نقل خاطره‏اى نوشته است: «زمانى كه براى اولين بار قصد حضور درجبهه را داشتم با مخالفت مادرم روبرو شده و اصرارهاى مكرر من ثمرى نبخشيد تا اين كه شبى درخواب ديدم كه حرم مطهر امام‏ رضا(ع) آتش گرفته و همه مردم براى كمك هجوم آورده‏ اند و من ايستاده‏ ام. يكى از رهگذران از من مى‏ پرسد چرا ايستاده‏ اى و من در پاسخ مى‏ گويم: مادرم اجازه نمى‏ دهد. وقتى اين خواب را براى مادرم تعريف كردم او اجازه عزيمت به جبهه را به من داد.»

شهيد اصغر آروين در سال چهارم دبيرستان كه براى دومين بار به جبهه اعزام مى‏ شد، در عمليات رمضان شركت كرد و در همين عمليات بر اثر اصابت گلوله خمپاره، از ناحيه راست بدن مجروح شد و پس از سپرى كردن مدت يك شبانه روز در منطقه عملياتى، به پشت جبهه منتقل گرديد. شدت جراحات او به حدى بود كه 9 عمل جراحى روى ايشان صورت گرفت و كليه راست خود را از دست داد و قادر به حركت دادن دست راست خود نيز نبود. در همين حال شهيد آروين دست از فعاليت برنداشت و پس از اتمام دوره دبيرستان در كنكور سال 1363 شركت كرد و در رشته جغرافيا پذيرفته شد. تحصيل در دانشگاه مانع انجام فعاليت هاى جنبى وى نشد و ايشان به عنوان عضو شوراى پايگاه بسيج به كار مشغول گرديد. در سال 1364 با كاروان كربلاى 4 عازم جبهه فاو گرديد و به عنوان سرگروه مينى‏ كاتيوشا در اين عمليات شركت نمود و بعد از 50 روز به مشهد برگشت و امتحانات پایان ترم شش خود را با موفقيت به پايان رساند و دوباره به جبهه فاو اعزام گرديد.

سرانجام شهيد آروين پس از چند بار حضور در جبهه های شمالی، میانی و جنوبی، در اردیبهشت ماه سال 1365 در حالى كه مسئول گروه مينى‏ كاتيوشا در عمليات مهران بود، براثر اصابت چندین ترکش به شهادت رسيد و به ديدار معبود شتافت.

 

Arvin-200x267-pixel        


شهید اصغر آروين

نام پدر : اكبر

مقطع تحصيلي : كارشناسي

رشته تحصيلي : جغرافيا

محل تولد : مشهد

تاريخ تولد : 1344/11/10

تاريخ شهادت : 1365/02/28

محل شهادت : مهران