alamolhoda-200x267-pixel

شهيد احمد على كاظمى در سال 1342 در قريه گل پاشين از توابع شهرستان اروميه در خانواده‏اى بسيار متديّن و مؤمن ديده به جهان گشود. اخلاق و كردار شهيد در دوران كودكى با ديگر كودكان متفاوت بود و به بازي هاى كودكانه توجه چندانى نشان نمى‏ داد. دوران اشتغال به تحصيل تا اخذ مدرك ديپلم را در اروميه گذراند و بعد از يك سال وارد حوزه علميه تبريز شد. با شرکت در کنکور، در رشته تاريخ دانشگاه مشهد قبول و در آن مشغول به تحصيل شد. وى در پاسخ به پدرش كه از او خواسته بود درس حوزه را ادامه دهد و دانشگاه را رها كند گفته بود: «دانشگاه به افراد طلبه نياز دارد و اين دو قشر در حقيقت مكمّل يكديگرند».

شهيد كاظمى فردى بسيار مهربان و خوش اخلاق بود و به همه احترام مى‏ گذاشت و سعى مى‏ كرد رفتار و شيوه ائمه اطهار را سرمشق و الگوى خود قرار دهد. هميشه سفارش مى‏ كرد كه با مردم به نرمى رفتار كنيد و حتى اگر مردم با شما به تندى برخورد كنند، در مقابلشان با خوشرويى پاسخ دهيد تا هدايت شوند.

شهيد احمد على كاظمى در راهپيمايي هاى قبل از انقلاب همگام و هم صدا با مردم انقلابى در صحنه‏ هاى مبارزه فعاليّت گسترده‏ اى داشت. در تظاهرات شركت مى‏ كرد و عليه رژيم پهلوى شعار مى‏ نوشت و عكس هاى مربوط به رژيم مذكور را از اماكن عمومى محو مى‏ ساخت. پس از پيروزى انقلاب در تشكيل كتابخانه روستا از طريق جهاد سازندگى همكارى نزديك داشت و تابستان ها پس از پايان امتحانات، با سپاه پاسداران در بخش تبليغات احكام و قرآن همكارى مى‏ نمود.

شهيد احمد على كاظمى در طول مدت تحصيل، از طريق جهاد دانشگاهى هفت بار به جبهه‏ هاى نبرد اعزام گرديد و در اغلب جبهه‏ هاى غرب از جمله گيلان غرب، اسلام آباد، سومار، حاج عمران و ايلام حضورى فعال داشت. شهيد كاظمى در اكثر مواقع به صورت داوطلب جهت شناسايى و كمين به خط مقدّم اعزام مى‏ شد و در مأموريت هاى خطرناك شرکت می کرد.

سرانجام شهيد بعد از مدت طولانى حضور در جبهه‏ ها در آخرين مأموريت خود در تاريخ 26/02/1365 در منطقه حاج عمران در رويارويى با دشمن به شهادت رسيد و پيكر پاكش مفقود گرديد.

alamolhoda-200x267-pixel        

شهید احمدعلی کاظمی کردلو

مقطع تحصيلي : كارشناسي

رشته تحصيلي : تاريخ

محل تولد : روستای گل پاشین- ارومیه

تاريخ تولد : 1342

تاريخ شهادت : 1365/06/22

محل شهادت : حاج عمران