شهید کوروس رحیمى در تیر ماه سال 1346 در شهر مشهد متولد شد. دوران تحصیل خود را در همین شهر سپرى نمود و در طول دوران تحصیل، همواره شاگردى ممتاز و موفّق بود. او از دوران کودکى به مسائل دینى علاقه مند بود و نماز و روزه خود را از قبل از رسیدن به دوران بلوغ به جا مى‏ آورد. در همین ایام به علت فوت پدر، انجام امور منزل نیز به عهده ایشان بود.
شهید رحیمى به اخلاق اسلامى آراسته بود و هیچ عمل خلاف اسلام از او سر نمى زد. شهید در حالى که به دلیل کم سن و سال بودن در قبل از انقلاب نتوانسته بود نقش زیادى در انقلاب داشته باشد، ولى همیشه یکى از مخالفین سرسخت ضد انقلابیون بود. با وجود اعلام نیاز از صنایع خود کفایى خراسان، به کار در منطقه جنگى ادامه داد و عقیده داشت که با مخالفان باید برخورد نمود.
شهید کوروس رحیمى در سنگر علم و معرفت نیز موفّق بود. در سال 64 در کنکور سراسرى در رشته نقشه بردارى دانشگاه فردوسى مشهد پذیرفته شد. وى در طول تحصیل بود که مشمول طرح 6 ماهه اعزام دانشجویان قرار گرفت و مدت 4 ماه در کرمانشاه (باختران) خدمت کرد. او همواره از جنگ و انقلاب و رهبرى پشتیبانى مى‏ کرد و سفارشش به خانواده نیز همین بود. وى سرانجام در 30 خرداد ماه سال 67 بر اثر اصابت ترکش در منطقه غرب باختران به لقاى محبوب شتافت.