hazavei-200x267-pixel

شهيد سيد غفور هزاوه ‏اى در سال 1345 در خانواده‏اى مذهبى در شهرستان اردبيل چشم به جهان گشود. با تفأل به قرآن او را غفور نام نهادند و از همان كودكى تحت تربيت پدر بزرگوارش قرار گرفت. دوران ابتدايى تحصيل خود را با موفقيت پشت سر گذاشت و چون در سال هاى قبل از پيروزى انقلاب سن و سالى نداشت، چندان در متن حوادث قرار نگرفت. از نظر اخلاقى بسيار كم حرف بود و به مادرش بسيار عشق مى‏ ورزيد.

پدر شهيد نقل مى‏ كند كه براى اينكه شهيد را امتحان كنم به او گفتم كه بايد به صحرا بروى و در مزرعه كار كنى و او بدون چون و چرا پذيرفت. روز ديگر گفتم: يك گونى زغال خريده‏ ام و در بازار است، دوست دارم به دوش بگيرى و در حالى كه پا برهنه هستى به بازار بروى، و او گفت اطاعت مى‏ كنم و رفت. مقدار زيادى دنبالش رفتم، بعد صدايش كردم و گفتم: نمى‏ خواهد بروى من فقط مى‏خواستم تو را از منيّت خالى كنم تا غرور تو را نگيرد.

رفتن به جبهه را يك تكليف مى‏ دانست و معتقد بود كه فقط بايد رضاى خدا را در نظر گرفت وحتى شكست و پيروزى مهم نيست و نبايد جبهه‏ ها را خالى گذاشت. در همان سال ها بود كه در كنكور سراسرى شركت كرد و در رشته تاريخ دانشگاه فردوسى مشهد پذيرفته شد.

شهيد سيد غفور هزاوه ‏اى در تاريخ 65/10/21 در عمليات کربلای 5 ، منطقه شلمچه و در سن 20 سالگى بر اثر اصابت تركش به فك و گردن و در حالى كه سر مباركش از بدنش جدا شده بود، به آرزوى ديرينه خود كه شهادت بود رسيد.

 

hazavei-200x267-pixel             


شهید سيدغفور هزاوه ای

نام پدر : سيدعلي اكبر

مقطع تحصيلي : كارشناسي

رشته تحصيلي : تاريخ

محل تولد : اردبيل

تاريخ تولد : 1345/02/15

تاريخ شهادت : 1365/10/21

مكان شهادت : شلمچه - عمليات كربلاي 5