shahid-gelyan

موسى در خانواده‏اى مؤمن و مذهبى در شهر آبادان به دنیا آمد. در دوران دبیرستان با مسجد و محفل های مذهبى آشنا شد و شروع به خودسازى و کسب آگاهى نمود. در سال 56 با کسب مدرک دیپلم در رشته ریاضى فارغ التحصیل و وارد دانشگاه مشهد (دانشکده علوم) شد. در دانشگاه مشهد به فعالیت های مذهبى، سیاسى و تفسیر قرآن و نهج البلاغه در بین دانشگاهیان پرداخت که به خاطر همین چندین بار بازداشت و زندانی شد. پس از انقلاب در جهاد دانشگاهى مشهد با کمک برادران انجمن اسلامى به یارى مردم مستضعف شتافت.

در ماههاى اول جنگ به فعالیت هاى پشت جبهه، در شوراى جهاد دانشگاهى مشهد مشغول بود. وى داوطلبانه به یارى سربازان اسلام در جبهه حق شتافت و در روز 24/10/1359 در شهر نیاکان خود، آبادان به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

آرمان و هدف او ایجاد جامعه اسلامى و پیروزى انقلاب بود به همین دلیل او هیچگاه مطالعه قرآن و متون اسلامى را فراموش نکرد و دیگران را نیز به فهم قرآن دعوت مى‏ نمود. وى براى کسانی که او را مى‏ شناختند، به منزله یک برادر و معلم نمونه اخلاق و رفتار انسانى و اسلامى بود و شعار راهش همیشه، پیروى از راه انبیاء، شهدا، صالحین و صدیقین بود.
 

shahid-gelyan        


شهید موسی بان

نام پدر : حسین

مقطع تحصيلي : کارشناسی

رشته تحصيلي : آمار

محل تولد : آبادان

تاريخ تولد : 1337

تاريخ شهادت : 1359/10/24

محل شهادت : آبادان