shahid-gelyan

شهید مجید ایزدبخش در سال 1341 در روستای رکن آباد سمنان در خانواده‏ ای مذهبی چشم به جهان گشود. قبل از آن که به سن قانونی برسد در کلاس اول شرکت نمود و با وجود سن کمی که داشت شاگرد اول شد. وی در تمام مقاطع تحصیلی شاگردی ممتاز بود و همواره مورد تشویق و تقدیر قرار می‏ گرفت. فعالیتهای مذهبی و اجتماعی شهید از سال های اوج‏گیری انقلاب یعنی سال 56 شروع شد. او نوجوانی بود که سخت پایبند عقاید مذهبی و تحت تأثیر انقلاب قرار گرفته بود و به همین جهت در تظاهرات شرکت می‏ کرد.
بعد از پیروزی انقلاب نیز در اجتماعات مذهبی و سیاسی محیط زندگی خود شرکت می‏ نمود. شهید بعد از اتمام دبیرستان ابتدا در آزمون تربیت معلم شرکت نمود و در رشته دبیری ریاضی در شهرستان شاهرود مشغول به تحصیل شد و چندین بار نیز از طریق بسیج شهری و تربیت معلم شاهرود و همچنین از آموزش و پرورش دامغان به جبهه اعزام شد.
شهید ایزد بخش از نظر اخلاقی بسیار صبور، متواضع و فروتن بود و طی حضور 41 ماهه در جبهه، از مداحان اهل بیت به شمار می‏ رفت؛ البته خانواده ایشان بعد از شهادت او از این موضوع آگاه می‏ شوند.
شهید در سال 1364 در آزمون سراسری شرکت کرد و در 12 رشته قبول شد و سرانجام در رشته مهندسی عمران دانشگاه فردوسی ثبت نام کرد و پس از درخواست یک سال مرخصی تحصیلی به جبهه رفت. شهید مجید ایزد بخش در زمینه جبهه و جنگ بسیار فعال بود و در عملیات خیبر، کربلای 5، والفجر 4، بیت المقدس و فاو شرکت نمود.
دوستانش نقل می‏ کنند: «زمانی که در مرکز تربیت معلم شاهرود بودند، شهید بیشتر شب ها نیمه شب برمی‏ خاست و نماز شب به جای می‏ آورد». شهید مجید ایزد بخش در سال 1364 در حالی که می‏ خواست به جبهه اعزام شود با تمام آشنایان خود خداحافظی کرد و برای آخرین مرتبه به جبهه فاو اعزام شد. در مورد نحوه شهادتش می‏ گویند: در جبهه فاو بر اثر شلیک گلوله پدافند هوایی زخمی شد در حالی که یا حسین و یا فاطمه و یا اباالفضل سر داده بود، اصرار داشت او را به عقب نبرند و بالاخره بعد از چندین بار گفتن یا اباالفضل به شهادت می‏ رسد و پیکر مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای سمنان به خاک سپرده شد.


 

shahid-gelyan        


شهید مجید ایزدبخش

نام پدر : لطف الله

مقطع تحصيلي : کارشناسی

رشته تحصيلي :مهندسی عمران

محل تولد : سمنان- روستای رکن آباد

تاريخ تولد : 1341/08/14

تاريخ شهادت : 1364/11/22

محل شهادت : فاو